U prvoj polovini 2024.godine inspektori KUIP KS izvršili više od 16.300 nadzora: Poduzete konkretne aktivnosti u oblastima koje do sada nisu bile fokus inspekcijskih nadzora

11.07.2024

Obavljajući inspekcijske nadzore nad primjenom propisa u okviru nadležnosti utvrđenih državnim, federalnim i propisima Kantona Sarajevo, kantonalni inspektori svih 10 inspektorata koji djeluju u sastavu Kantonalne uprave za inspekcijske poslove KS su u prvoj polovini 2024.godine, postupajući po prijavama, pritužbama i pisanim zahtjevima pravnih i fizičkih lica, drugih organa, te planovima i programima rada za tekuću godinu, izvršili ukupno 16.302 inspekcijska nadzora. U navedenom periodu na nivou Uprave je doneseno 1.371 upravna mjera-rješenje, te izdato 1.697 prekršajnih naloga u ukupnom novčanom iznosu od 1.532 170 KM.
U odnosu na prethodni period temeljnom analizom i procjenom stanja u kontrolisanim oblastima prepoznate su i oblasti inspekcijskog nadzora kojima do sada nije data dužna pažnja, dok je u određenim oblastima prepoznat prostor za unaprjeđenje, te su s tim u vezi poduzete konkretne aktivnosti koje su realizirane u prvih šest mjeseci ove godine.
Jedna od oblasti je i kontrola primjene odredaba Zakona o posredovanju u prometu nekretninama ("Sl. novine FBiH" broj 75/21),kojim je zabranjeno oglašavanje u vezi sa prometom nekretnine za čiji promet posrednik nema zaključen ugovor o posredovanju, odnosno ugovor o potposredovanju. Na ove okolnosti su izvršena ukupno 24 inspekcijska nadzora, te je zbog kršenja odredaba ovog zakona izdato pet rješenja o otklanjanju nedostataka i devet prekršajnih naloga u novčanom iznosu od 8.670,00KM.
U skladu sa opredjeljenjem Vlade KS kojoj je razvoj turizma jedan od strateških ciljeva, Inspektorat tržišno-turističke inspekcije je početkom godine počeo sa realizacijom inspekcijskih nadzora kojima su obuhvaćeni smještajni objekti na teritoriji Kantona Sarajevo čiji vlasnici usluge smještaja oglašavaju putem interneta. U posmatranom periodu inspektori su izvršili 164 inspekcijska nadzora kod navedenih subjekata prema kojima je, zbog utvrđenih nepravilnosti, izdato 20 rješenja o zabrani rada i 32 prekršajna naloga u novčanom iznosu od 8.500,00 KM, a osim toga po izvršenim kontrolama 12 subjekata je prestalo oglašavati usluge na internet stranici Booking.com, dok su Općini Trnovo podnesena 33 zahtjeva za utvrđivanje minimalno-tehničkih uslova za obavljanje ugostiteljske djelatnosti na lokalitetu Bjelašnice. Ove aktivnosti će biti nastavljene i u predstojećem periodu, posebno na području općina Stari Grad, Centar i Ilidža na području kojih je najveća koncentracija smještajnih objekata.
 
Kako je pružaocu usluga u turizmu zabranjeno neposredno ili posredno oglašavanje ili reklamiranje turističkih usluga, ako ne ispunjava uslove propisane važećim federalnim i kantonalnim propisima koji uređuju ovu oblast, kontrolisana su i internet oglašavanja organizacije turističkog putovanja, te su za utvrđene nepravilnosti izdata dva rješenja o zabrani rada i četiri prekršajna naloga u novčanom iznosu od 3.400,00 KM.
 
Veterinarski inspektori i inspektori za hranu Kantonalne uprave su u posljednjih mjesec dana izvršili niz timskih inspekcijskih nadzora u ugostiteljskim objektima na području Kantona Sarajevo, koji primarno posluju proizvodima ribarstva, a s ciljem zaštite zdravlja građana KS, kao i svih turista i posjetilaca glavnog grada. Predmet provedenih inspekcijskih nadzora bila je zdravstvena ispravnost hrane životinjskog i neživotinjskog porijekla, sljedivost, te opći i posebni higijenski (pred)uslovi za sigurno rukovanje hranom, odnosno postupci subjekata u poslovanju s hranom zasnovani na načelima HACCP sistema, čija je primjena zakonski obavezna u svim fazama poslovanja sa hranom. Pri vršenju nadzora i kontrola, korištene su različite kontrolne metode i tehnike, uključujući uzorkovanje i ispitivanje hrane, kao i briseva površina u kontaktu s hranom.
Zbog prometovanja sirovinama i proizvodima životinjskog porijekla bez propisane veterinarsko-zdravstvene dokumentacije kantonalni veterinarski inspektori su izrekli devet novčanih kazni pravnim i odgovornim licima u ukupnom iznosu od 20.550,00 KM, te donijeli pet upravnih mjera o zabrani upotrebe i neškodljivom uništenju zatečenih sirovina i proizvoda životinjskog porijekla bez dokaza o ispravnosti i porijeklu u količini od 65 kg.
Inspektori za hranu su kod 13 kontrolisanih subjekata utvrdili neusklađenosti zbog čega su djelovali upravnim mjerama kojima je ostavljen rok za otklanjanje nepravilnosti. U svrhu verifikacije higijenske prakse kod kontrolisanih subjekata je uzeto 112 briseva površina u kontaktu s hranom, od čega je 19 ili 17% bilo neusklađeno u pogledu broja enterobakterija i aerobnih mezofilnih bakterija u odnosu na propisane vrjednosti.
 
Od značajnijih aktivnosti Inspektorata sanitarne, zdravstvene i farmaceutske inspekcije i inspekcije za hranu, osim već navedenog timskog rada sa veterinarskom inspekcijom, prema indikacijama sa terena, pokrenuto je i vršenje inspekcijskih nadzora po svakoj zaprimljenoj prijavi bolničke infekcije koje se Inspektoratu dostavljaju od strane JU Zavod za javno zdravstvo Kantona Sarajevo. U koordinaciji sa Zavodom pokrenute su aktivnosti zajedničkog djelovanja kod nadzora bolničkih infekcija u javnim zdravstvenim ustanovama u KS radi kontinuiranog prikupljanja i analize podataka potrebnih za planiranje, provođenje i evaluaciju principa kontrole infekcija, a s ciljem preventivnog djelovanja u krajnjem interesu zaštite javnog zdravlja. Istovremeno, započeti su i planski inspekcijski nadzori u zdravstvenim ustanovama s ciljem poticanja prijavljivanja zaraznih bolesti, s obzirom na to da je kroz dosadašnju praksu ustanovljeno da zdravstvene ustanove ne vrše obavezno prijavljivanje zaraznih bolesti, kao i laboratorijski utvrđenih uzročnika zaraznih bolesti.
Kako je odredbama Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti istaknuta važnost pravilnog i blagovremenog djelovanja kod sprječavanja širenja zaraznih bolesti, Inspektorat je uveo obavezu (a što do sada nije bila praksa) da odmah nakon zaprimanja informacije od zdravstvenih ustanova o slučajevima obolijevanja od određenih zaraznih bolesti, sanitarni inspektori vrše inspekcijske kontrole na terenu i zabranjuju rad oboljelima ili nosiocima klica određenih zaraznih bolesti, na radnim mjestima na kojima mogu ugroziti zdravlje drugih osoba.
Nadalje, shodno činjenici da Inspektorat zaprima izvještaje JU Zavod za javno zdravstvo Kantona Sarajevo o provedenoj kontroli/analizi ispravnosti bazenske vode kao i vode lokalnih vodovoda, sanitarni inspektori prema zaprimljenim analizama, prioritetno vrše inspekcijski nadzor bazena i lokalnih vodovoda i direktno na terenu, s ciljem korektivnog djelovanja.
 
Od mjeseca aprila tekuće godine zahtjeve privrednika za uništenje robe sa proteklim rokom trajanja koji se podnose na osnovu člana 11. tačka 9. Pravilnika o primjeni zakona o porezu na dodatnu vrijednost ("Službeni glasnik Bosne i Hercegovine" broj: 93/05, 21/06, 60/06, 6/07, 100/07, 35/08 i 65/10), a kojim je definisano da "pri uništenju navedenih dobara prisustvuje predstavnik sanitarne inspekcije", sačinjena je interna instrukcija o postupanju sanitarne inspekcije prilikom zaprimljenih zahtjeva, te ako je planirano uništenje robe na području Kantona Sarajevo, sanitarni inspektori prisustvuju uništenju robe.
 
Dodajemo i da su tokom ove godine u Inspektoratu rada, zaštite na radu i socijalne zaštite zaprimljene i obrađene 466 prijave povreda na radu u vezi sa primjenom Pravilnika o sadržaju i načinu podnošenja izvještaja o povredi na radu i profesionalnom oboljenju ("Službene novine Kantona Sarajevo" broj 9/23), kojim je propisan sadržaj i način podnošenja izvještaja o povredi na radu koja se dogodi i profesionalnom oboljenju koje nastane na radnom mjestu. Napominjemo da se jedan primjerak Izvještaja o povredi na radu dostavlja inspektoru rada u oblasti zaštite na radu koji na osnovu istih mogu pokretati i inspekcijske nadzore kod subjekata u vezi sa primjenom mjera zaštite na radu.
 
Na kraju ističemo da je od ukupnog broja donesenih rješenja i prekršajnih naloga Inspektorat veterinarske inspekcije izvršio 5 682 inspekcijska nadzora, donio 171 rješenje i 92 prekršajna naloga u novčanom iznosu od 128 390 KM, a Inspektorat urbanističko-građevinske, stambene i ekološke inspekcije 589 inspekcijskih nadzora, 28 rješenja i 8 prekršajnih naloga u novčanom iznosu od 4.000 KM. Inspektorat tehničke inspekcije izvršio je 302 inspekcijska nadzora i donio 112 upravnih mjera, dok je Inspektorat tržišno-turističke inspekcije izvršio 2 174 inspekcijska nadzora, donio 90 rješenja, te 434 prekršajna naloga s iznosom od 507.854 KM.
U Inspektoratu rada, zaštite na radu i socijalne zaštite izvršeno je 2 166 nadzora, doneseno 238 rješenja i 375 prekršajnih naloga u novčanom iznosu od 391.690 KM, a u Inspektoratu prosvjetne inspekcije realizirano je 319 inspekcijskih nadzora, doneseno 40 rješenja i izdato 27 prekršajnih naloga u novčanom iznosu od 45. 700 KM.
Inspektorat sanitarne, zdravstvene i farmaceutske inspekcije i inspekcije za hranu proveo je 2 391 inspekcijski nadzor, izdao 598 rješenja i 236 prekršajnih naloga u novčanom iznosu od 249 805 KM. Inspektorat saobraćajne i cestovne inspekcije izvršio je 1 133 inspekcijska nadzora i djelovao izdavanjem 230 prekršajnih naloga u novčanom iznosu od 86 950 KM, dok je Inspektorat komunalne inspekcije, zaštite prirode, zaštite dobara baštine i inspekcije za sport izvršio 984 inspekcijska nadzora, izdao 13 rješenja i 161 prekršajni nalog u novčanom iznosu od 17 460 KM.
Inspektorat poljoprivredne, vodne i šumarske inspekcije izvršio je 702 inspekcijska nadzora, izdao 81 rješenje i 89 prekršajnih naloga u novčanom iznosu od 100 321 KM.